söndag 24 februari 2013

Vilka möbler ska jag ha?

Vi håller ju på för fullt att renovera vårat hus och det har vi för visso gjort ganska länge, men det tar tid! Och så kommer det ju annat emellan, tex när vi bytte takstolar på hela huset för snart 4 år sedan bestämde jag mig för att öppna mitt konditori.
Hur som helst, nu börjar det hända lite och man får lov att ta in lite av det roliga. Här har vi tex 2 stegar, en är helt ny men för stor! Den andra kommer från min mormors gård och är full av målarfärg, så nu är frågan,: ska den målas vit?, eller ska den behålla sin gamla platina och påminna oss om den gamla goda tiden.
Tanken var att ha den till att hänga kläder på i sovrummet eller till filtar vid soffan.
Det vita skåpet har en gång varit fult brunt.
Och kristallkronan är ett fynd från Toveks auktioner i knäred, antagligen inget vidare äktat men lyser fint.
Ljusstaken var längesedan jag köpt och kunde inte komma ihåg att den var så här stor!! Så får se var jag kan ha den?:)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar