tisdag 8 april 2014

Ros plantering

I dag tog jag mig tid att äntligen plantera mina rosor. De har nu stått i sina krukor i 2 veckor och jag har inte lyckats börja på det, men idag kände jag att det var dags. Givetvis börja det regna men inget skulle hindra mig idag. Körde till Vallberga Lantmän och skulle ha en räfsa och en spade. Gissa om jag blev glad när en av tjejerna som jobbar där visade att Fiskars har kommit med ett nytt sortiment av trädgårdsredskap i aluminium, räfsa och spade vägde ju nästan ingenting!! Och lika bra var de ju!!
Rosjord och kogödsel blev det med; så nu ska det väl växa! även om det nu inte ser  mycket ut för världen än så länge.


Så här ser räfsa och spade ut, räfsan är en så kallad ros räfsa och spaden är spetsig för att kunna gräva lite djupare.


Rosen jag valde heter; Nina Weibull. Den här rosen räknas till de klasblommiga rosorna är mörkröda och blir ca 50 cm höga. Rosorna köptes in på Plantagen (70kr/st)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar